Propozycja zakazu reklamy mięsa uderza w stabilność bezpieczeństwa żywnościowego kraju
23.02.2021
W mediach społecznościowych toczy się dyskusja na temat pomysłu wprowadzenia
ewentualnego zakazu reklamowania mięsa, którego domaga się niemiecki odłam jednej z
organizacji ekologicznych. Głos zabrali również niektórzy politycy, których wypowiedzi można traktować raczej w kategoriach elementu promocyjnego własnej osoby niż rzeczywistego postulatu.
Specyfika mediów społecznościowych powoduje bowiem, że każdy, nawet negatywny,
komentarz może promować jego treść oraz autora, i właśnie o to może tutaj chodzić.
Przypominamy, że produkty zwierzęce, w tym mięso, stanowią naturalny składnik ludzkiej
diety, a ich wpływ na prawidłowy rozwój naszego organizmu jest naukowo udowodniony.
Nie możemy również zapomnieć, że hodowla zwierząt i produkcja żywca stanowi istotny
element polskiego rolnictwa i jego potencjału eksportowego. Inicjatywa wprowadzenia
zakazu reklamy produktów zwierzęcych jest niewątpliwie sprzeczna z interesem Polski i
mogłaby osłabić bezpieczeństwo żywnościowe kraju.
„Negatywny oddźwięk, z jakim spotkał się w mediach społecznościowych pomysł zakazu
reklamy mięsa pokazuje, że społeczeństwo traktuje takie opinie jako próbę narzucenia
wszystkim konsumentom wąskiego i ideologicznego punktu widzenia przez mało liczną grupę
osób.” – podsumowuje Aleksander Dargiewicz, Prezes Krajowego Związku Pracodawców i
Producentów Trzody Chlewnej POLPIG.